Monday, March 17, 2008

Vanavond starring in NOVA






































De familiebee komt vanavond op de Nederlandse tv (NOVA, NL 2, 22.15h). Geen kommer en kwel over Iran vanavond, maar een "gewoon" huis-tuin-en-keuken expat verhaal over de dreigingen die wij hier momenteel het hoofd moeten bieden ... Zelf kunnen we vanavond niet kijken, omdat, hoewel we de snelste beschikbare internetverbinding hebben, internet hier te langzaam is (nog steeds beperkt door de regering tot 256kb)....
Op internet na te kijken op:

klik hier voor de NOVA uitzending met kB


9 comments:

Anonymous said...

Hallo,

Ik zag net jullie op Nova. Mijn droom is om ooit naar Iran te gaan en na de beelden op Nova wordt het steeds sterker.

Het lijkt me een prachtig land!

Groeten Anneke

Anonymous said...

Ik heb genoten van de mooie en genuanceerde reportage van Jan Eikelboom en jullie bijdrage daaraan. Hulde Kaatjebee!

kaatjebee said...

Bedankt! Iran is een moeilijk, verwarrend maar mooi en interessant land en zeker de moeite waard om eens te bezoeken!

Heleen said...

Ik zag je berichtje op de website van onzemaninteheran, en gelukkig dus op tijd de tv aangezet.
Leuk om te zien, jij en je gezin in Iran, en ook de bakker met het heerlijke grote platte brood (grappig om te zien dat het meenemen van zo'n brood lang niet zo makkelijk is als het lijkt!..).
En goed om jullie en ook de 'gewone' Iranier te horen (al zal 'de' Iranier net zo duidelijk gedefinieerd zijn als 'de' Nederlander :o) . Mooi dat die nuance ook eens op tv komt (bij Onzeman en ook in het EenVandaag-weblog over Iran was die er gelukkig al, maar dat is op internet, wat alleen door de liefhebbers gevonden wordt, terwijl Nova natuurlijk toegankelijker is voor iedereen). Wel jammer dat Nova - naast jullie & Teheran - alleen Qom in beeld bracht (wat weliswaar een interessant ander beeld gaf) in plaats van een representatieve steekproef uit de talloze andere steden met dito genuanceerde weldenkende mensen.

In ieder geval bedankt voor jullie bijdrage, echt leuk en goed om te zien!

En alvast een gelukkig Nieuw Jaar toegewenst! (hier in Nederland zijn een paar plekken waar vanavond vuurgesprongen werd - doen jullie daar ook aan?)

Anonymous said...

Leuk om mijn oud-collega Tom weer eens te horen. Dat is toch alweer zo'n 5 jaar geleden, wellicht nog langer.
De zaak Iran/Wilders is een super ver van mijn bed show voor mij hier in Braziliƫ, dat blijkt me maar eens al te goed als ik deze Nova uitzending bekijk via uitzendinggemist.nl (500kpbs ADSL, dus het was niet echt vloeiend)

Anonymous said...

Reuze genoten van de uitzending, zo grappig om jullie eens te zien bewegen en horen. Lees al geruime tijd je log. Wij woonden ook 3 jaar in het buitenland en hebben nog steeds moeite met de zo typisch "hollandse mening" dat het overal precies zo is zoals je het op tv ziet. Dat is nl. zelden zo. Alvast een gelukkig nieuwjaar!!

Anno 2007 said...

IK woon in Thailand, zag de uitzending via internet, erg aardige aflevering.
Ik heb zeer mixet feelings over het regime in Iran, maar goed zo te zien hebben jullie daar weinig last van, gelukkig maar.
Leuk blog, veel succes verder;
Anno Zijlstra

Anonymous said...

Erg aardige uitzendig,veel succes en geluk in Iran.
Anno Zijlstra

Anonymous said...

ik he gezien jouw blog,ik vind het leuk,heel veel succes"movafagh bashi doostam,delam baratoon tang shode"