Sunday, March 16, 2008

Trouwjurk























Stof kopen in Zartosht met Elaheh en Maryam
Volgende maand is het huwelijksfeest van mijn vriendin Elaheh en haar man Ali-Reza. Ze zijn een paar maanden geleden officieel al getrouwd in Iran en doen binnenkort dus het grote feest. Ali (die Reza in NL heet) woont in Utrecht en daar gaat ze dus over een paar maanden ook wonen. Maar eerst het feest. Om gepast gekleed (=zeer feestelijk en vooral volledig opgetut) te kunnen verschijnen zijn we vorige week naar de naaister gegaan die ook Elahes jurk en die van haar zusters en moeder naait om een jurkje voor mij uit te zoeken: een lange met een enorme split. Ik beschouw het maar een beetje als mijn trouwjurk, aangezien ik, toen T en ik trouwden op de ambassade in Cairo, 9 maanden zwanger, een nachtjapon van de buurvrouw aanhad... Vandaag zijn Elaheh, Maryam (Farsilerares) en ik naar Zartosht (een wijk in het centrum van Tehran) gereden om stoffen uit te zoeken: donkerpaars zilverachtig satijn en zwarte kraaltjesstof. Voel me toch aardig ingeburgerd hier!

No comments: